Tuesday, 10 June 2014

Mandi-manda Mulu Sarawak

Haiiii....

Hari nie terpanggil untuk membuat satu entry post...

Cerita die mcm nie. Aku nie slalu pegi outstation. Keje travelling slalu mcm nie la gayenye. Tapi bagus jugak sebenarnya. Bila kita dah penat kerja, then sekali-sekala kita merehatkan minda. Satu tempat yang aku rase memang best adalah Mulu Sarawak. Kawasan situ masih dikira pedalaman. Tapi ramai jugak tourist dtg melawat tempat nie. Tempat die fresh and mendamaikan. Aku rase mcm dah jatuh cinta dengan tempat nie. Jauh dari hiruk-pikuk bandar dan tenang. Sekeliling die memang hutan dan gunung-ganang. Tapi nasihat aku, untuk korang2 yang dah terbiasa dgn kemodenan dan takbleh tinggalkan gadjet2 korang kan, better xpayah pegi laaa. Sebabnye buang masa jer korang dtg. Tempat tuh line telefon ada, tapi kalo nak pakai tenet memang payah lah. Kat bawah nie, adalah di antara gambar-gambar aku selama ada kat sane. :)



Ini adalah kawasan tempat aku bermain-main. Hahaha. Takde lah. Nie kawasan tempat aku bekerja kat sane.







Ini adalah Sungai Melinau. Sungai yang plg dekat dengan opis aku kat sane. Jalan kaki jer nak pegi sungai nie. Bessstttt.





Ha, ini pulak... Orang yang takot mandi...sape lagi, aku lahhh...Punye sejukkkk air die... nampak mcm biase jer... sekali cecah kaki kat air, pergggghhhh giler sejuk... hahaha





Sebenarnye, mula-mula jer rase sejuk.... bila dah lama taknak naik pulaaakkkkk....hahahaha. Asek terapung jer lah aku pandai... Nak tggu aku berenang, kepala masih tenggelam, tak reti nak timbul....hahaha




Ha, ini adalah salah satu pengangkutan orang kat sane. Kat sane ade kaum penan dan kaum berawan. Baik-baik jugak orgnye. Well, aku kan peramah... hahahaha.







 Itu lah aktiviti aku yang paling syiok melayan kat sane. Kadang-kadang pegi joging kat sane. Bagus sebenarnye, sebab keluar peluh sambil hirup udara segar. So, paru-paru aku dapat lah bekerja dengan sehat. Ok lah itu jer wat mase nie.

Ok,daaaa. ;)


No comments:

Post a Comment